| Mietan Nowicjusz
 
 
 Dołączył: 18 Lut 2008
 Posty: 22
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Gdynia / Dąbrowa
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 19:48, 20 Kwi 2008    Temat postu: Wtryski - jedno, wielopkt. oraz bezpośrednie |  |  
				|  |  
				| Cześć, tym razem napiszę o rodzajach układów wtryskowych (i raczej znów posłużę się moją wiedzą którą dostałem od moich mechaników, gdyż nie mam czasu na wikipedie ;p) 
 
  Rodzaje układów wtryskowych:   We wszystkich układach wtryskowych paliwo zasysane ze zbiornika, tłoczone jest elektryczną pompą paliwa do filtra paliwa, a stąd dalej do zespołu wtryskowego. Regulator ciśnienia paliwa, połączony z zespołem wtryskowym, utrzymuje stałe ciśnienie w układzie zasilania paliwem. Nadmiar paliwa z regulatora ciśnienia jest odprowadzany przewodem powrotnym do zbiornika paliwa.
 
 Podstawowa różnica budowy układów wtryskowych związana jest z miejscem umieszczenia zespołu wtryskowego. Możemy wyróżnić następujące układy:
 
 a) układy wtrysku jednopunktowego
 b) układy wtrysku wielopunktowego
 c) układy wtrysku bezpośredniego
 
 
 
  Wtrysk Jednopunktowy Układy zasilania silników ZI z elektronicznym jednopunktowym wtryskiem składają się ze zbiornika paliwa, elektrycznej pompy paliwa, filtra paliwa, regulatora ciśnienia paliwa i wtryskiwacza umieszczonego nad przepustnicą w zespole wtryskowym. (wiecie jak ciężko znaleźć coś takiego ????
  , sam wole nie rysować ;p) (Zdjęcie: [link widoczny dla zalogowanych])
 
 
  Wtrysk Wielopunktowy W wielopunktowych układach wtryskowych każdy cylinder jest zasilany oddzielnym wtryskiwaczem. Dzięki temu możliwe jest dokładne dawkowanie paliwa do poszczególnych cylindrów, co zapewnia precyzyjne regulowanie składu mieszanki. Silniki wyposażone w wielopunktowy wtrysk, niezależnie od posiadanego typu układu wtryskowego, posiadają klasyczny układ zasilania przedstawiony na poniższym rysunku.
 (Zdjęcie: [link widoczny dla zalogowanych])
 
 Budowa zespołu wtryskowego wygląda tak:
 Elementem wyróżniającym układ wtrysku wielopunktowego od układu wtrysku jednopunktowego, jest zamocowana do kolektora dolotowego listwa paliwowa, która spełnia następujące funkcje:
 * rozdziela paliwo do wtryskiwaczy
 * łączy regulator ciśnienia paliwa z układem dawkowania paliwa
 
 W celu uniknięcia niepożądanych wahań ciśnienia, objętość listwy paliwowej w stosunku do objętości poszczególnych dawek wtrysku musi być dostatecznie duża. Listwa paliwowa w pewnym sensie spełnia funkcję zasobnika paliwa, zapewniając prawidłowe dawkowanie wtrysku. Dzięki temu poszczególne wtryskiwacze wtryskują paliwo o takiej samej wartości ciśnienia.
 (Zdjęcie: [link widoczny dla zalogowanych])
 Listwa paliwowa (1), wraz z wtryskiwaczami (2) układu wtrysku wielopunktowego. A tak wygląda listwa:
 (Zdjęcie: [link widoczny dla zalogowanych])
 
 
  Wtrysk Bezpośredni Najlepszym sposobem uwarstwienia mieszanki w cylindrze jest zasilanie silnika poprzez bezpośredni wtrysk do cylindra.
 (Zdjęcie: [link widoczny dla zalogowanych])
 
 O budowie wtrysku zapoznacie się później.. Thats all
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  |