Forum www.1wysokieobroty1.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Wtryski - jedno, wielopkt. oraz bezpośrednie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.1wysokieobroty1.fora.pl Strona Główna -> Silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mietan
Nowicjusz



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia / Dąbrowa

PostWysłany: Nie 19:48, 20 Kwi 2008    Temat postu: Wtryski - jedno, wielopkt. oraz bezpośrednie
Cześć, tym razem napiszę o rodzajach układów wtryskowych (i raczej znów posłużę się moją wiedzą którą dostałem od moich mechaników, gdyż nie mam czasu na wikipedie ;p)

Exclamation Rodzaje układów wtryskowych: Exclamation
We wszystkich układach wtryskowych paliwo zasysane ze zbiornika, tłoczone jest elektryczną pompą paliwa do filtra paliwa, a stąd dalej do zespołu wtryskowego. Regulator ciśnienia paliwa, połączony z zespołem wtryskowym, utrzymuje stałe ciśnienie w układzie zasilania paliwem. Nadmiar paliwa z regulatora ciśnienia jest odprowadzany przewodem powrotnym do zbiornika paliwa.

Podstawowa różnica budowy układów wtryskowych związana jest z miejscem umieszczenia zespołu wtryskowego. Możemy wyróżnić następujące układy:

a) układy wtrysku jednopunktowego
b) układy wtrysku wielopunktowego
c) układy wtrysku bezpośredniego


Arrow Wtrysk Jednopunktowy
Układy zasilania silników ZI z elektronicznym jednopunktowym wtryskiem składają się ze zbiornika paliwa, elektrycznej pompy paliwa, filtra paliwa, regulatora ciśnienia paliwa i wtryskiwacza umieszczonego nad przepustnicą w zespole wtryskowym. (wiecie jak ciężko znaleźć coś takiego ???? Shocked , sam wole nie rysować ;p)
(Zdjęcie: [link widoczny dla zalogowanych])

Arrow Wtrysk Wielopunktowy
W wielopunktowych układach wtryskowych każdy cylinder jest zasilany oddzielnym wtryskiwaczem. Dzięki temu możliwe jest dokładne dawkowanie paliwa do poszczególnych cylindrów, co zapewnia precyzyjne regulowanie składu mieszanki. Silniki wyposażone w wielopunktowy wtrysk, niezależnie od posiadanego typu układu wtryskowego, posiadają klasyczny układ zasilania przedstawiony na poniższym rysunku.
(Zdjęcie: [link widoczny dla zalogowanych])

Budowa zespołu wtryskowego wygląda tak:
Elementem wyróżniającym układ wtrysku wielopunktowego od układu wtrysku jednopunktowego, jest zamocowana do kolektora dolotowego listwa paliwowa, która spełnia następujące funkcje:
* rozdziela paliwo do wtryskiwaczy
* łączy regulator ciśnienia paliwa z układem dawkowania paliwa

W celu uniknięcia niepożądanych wahań ciśnienia, objętość listwy paliwowej w stosunku do objętości poszczególnych dawek wtrysku musi być dostatecznie duża. Listwa paliwowa w pewnym sensie spełnia funkcję zasobnika paliwa, zapewniając prawidłowe dawkowanie wtrysku. Dzięki temu poszczególne wtryskiwacze wtryskują paliwo o takiej samej wartości ciśnienia.
(Zdjęcie: [link widoczny dla zalogowanych])
Listwa paliwowa (1), wraz z wtryskiwaczami (2) układu wtrysku wielopunktowego. A tak wygląda listwa:
(Zdjęcie: [link widoczny dla zalogowanych])

Arrow Wtrysk Bezpośredni
Najlepszym sposobem uwarstwienia mieszanki w cylindrze jest zasilanie silnika poprzez bezpośredni wtrysk do cylindra.
(Zdjęcie: [link widoczny dla zalogowanych])

O budowie wtrysku zapoznacie się później.. Thats all


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.1wysokieobroty1.fora.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin